Stalo sa vám niekedy pri hádzaní, že ste začali cítiť bolesť, či ste sa nedajbože zranili? Popr. ste počas celého tréningu cítili, že máte stuhnutú ruku a nemali v nej cit, čo vám následne celé hádzanie komplikovalo? Problém môže byť v tom, že ste sa zle rozcvičili resp. ste akýkoľvek strečing vynechali.

V takmer každom športe hrá strečing dôležitú úlohu a svoje miesto si dokáže zastať aj medzi šípkarmi. Veľa hráčov ho však zanedbáva a tréning rovno začne tým, že chytia šípky a začnú hádzať. Nie vždy to však je najšťastnejšie riešenie.

Na úvod si môžeme povedať, čo to ten strečing vôbec je. Strečing je súbor naťahovacích cvičení alebo forma telesného cvičenia, v ktorom zámerne pôsobíme na sval, alebo svalovú skupinu s cieľom natiahnuť ho. Týmto sa zlepšuje jeho elasticita a zvyšuje zóna, v ktorej sa sval cíti pohodlne, bezbolestne. Výsledkom je pocit lepšej kontroly a väčšia flexibilita svalstva. Samotný význam strečingu spočíva najmä v predchádzaní svalovej bolesti, pomáha proti kŕčom, a zabraňuje zraneniam. Je dôležitý pri regenerácii, nakoľko naťahovaním svalstva sa zvyšuje jeho flexibilita a zabraňuje sa skracovaniu svalov.

Pri samotnom hádzaní všetci vykonávame neustále ten istý pohyb a zapájame tie isté svaly. Mnoho z nás z dôvodu snahy o zlepšenie našej hry trávime pred terčom pár hodín, čo je samo o sebe dosť únavne. Únava zároveň býva jednou z hlavných príčin následných svalových zranení. Preto by sme nemali zabúdať pred samotným hádzaním na kvalitný strečing, ktorého hlavnou devízou je práve pôsobiť preventívne proti vzniku takýchto zranení.

Okrem toho má strečing niekoľko ďalších výhod. Veľa z nás chodí do práce a na tréning si nájdeme čas prevažne večer. Mnohokrát sa stane, že kvôli únave z práce cítime ako keby sme mali k ruke pripevnené nejaké závažie. To následne spôsobuje, že kvalita tréningu klesá. Ak však venujete aspoň 5 minút kvalitnému strečingu, dôjde k uvoľneniu svalov, ruka bude oddýchnutejšia a výkony v tréningu kvalitnejšie.

Veľký význam môže mať strečing aj pred turnajmi. Ak sa dobre rozcvičíte, predídete stuhnutiu svalstva a následnému slabému rozbehu, čo hlavne pri turnajových zápasoch hraných na pár legov môže mať „fatálne“ následky. Tým, že svalstvo uvoľníte sa môžete dostať rýchlejšie do formy, skôr začnete hrať svoju hru, čo v neposlednom rade bude mať obrovský vplyv na vašu psychiku a zápasové sebavedomie.

Pár tipov k strečinku:

Začnite hlavou, následne prejdite k prstom, predlaktiu, ramenám a chrbtu. Môžete tiež vyskúšať strečingové cvičenia na nohy a uvoľniť tak celé telo.

Samotné cvičenia treba vykonávať pomaly, aby ste sa nezranili ešte skôr než začnete hádzať.

Niekoľko videí, z ktorých môžete čerpať:

Vďaka za pozornosť a ŠÍPKAM ZDAR!

Použité zdroje:

Strečing a jeho význam pri cvičení


http://abysportnebolel.sk/trening/strecing-je-nevyhnutnost/
http://www.sportcenter.sk/stranka/strecing

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.